Časté dotazy
Mám uplatnitelný nárok za „placenou přestávku“?
Kdo může nároky uplatnit?
Jak vypadá řádná přestávka v práci?
Jak vypadá přiměřená doba na jídlo, oddech a odpočinek?
Zaměstnavatel mi říká, že nevyužít přestávku bylo moje rozhodnutí. Co s tím?
Kolik mě uplatnění nároků bude stát?
Co když u zaměstnavatele již nepracuji?
Jsem policista, hasič, zdravotní sestra, lékař, zaměstnanec ve zdravotnictví a sociálních službách, armádě či jiných zásahových a výjezdových jednotkách – znamená to automaticky a bez dalšího, že můžu uplatnit své nároky?
Zvýší se mi výsluhový příspěvek/renta?
Jaká je výše mých nároků?
Hrozí mi ze strany zaměstnavatele nějaké komplikace?
Jak se vyhnout negativním ohlasům na pracovišti?
Jak dlouho bude trvat uplatnění mých nároků?
Jak dlouho trvá smluvní vztah s advokátní kanceláří?
Jak probíhá proces registrace na webových stránkách či chytrém telefonu?
Proces registrace na našich internetových stránkách www.placeneprestavky.cz je uživatelsky nenáročný a probíhá v rámci intuitivního formuláře, který lze vyplnit jednoduše i na vašem chytrém telefonu:
i) Prvně potřebujeme vědět, zda uplatňujete nároky u stávajícího nebo bývalého zaměstnavatele. Tuto informaci, prosíme, uveďte kliknutím na příslušné pole.
ii) Následně od vás potřebujeme kontaktní údaje, a to e-mailovou adresu a telefonní číslo.
iii) Abychom mohli ověřit, zda můžete mít nároky vůči zaměstnavateli či nikoliv, budete převedeni na formulářovou stránku, kde se objeví čtyři tvrzení. Prosíme, zaškrtněte ta, která odpovídají průběhu Vašeho pracovního dne, resp. „přestávek v práci“. Nehodící se vynechte. Je důležité, abyste odpověděli pravdivě.
iv) Pokud námi nastavený systém vyhodnotí, že jsou vaše nároky zřejmě opodstatněné, budete si moci spočítat orientační výši vašich nároků pomocí naší chytré kalkulačky. Prosíme, berte na vědomí, že existence, resp. výše Vašich nároků se může lišit v závislosti na konkrétních okolnostech Vašeho pracovního nebo služebního poměru.
v) Poté již jen stačí vyplnit vaše údaje, které potřebujeme k přípravě právních dokumentů. Zároveň se objeví i pole, které slouží k vyplnění popisu modelového průběhu vašich „přestávek v práci“. Je opravdu důležité, abyste co nejvýstižněji popsali, jak takové Vaše pauzy zpravidla vypadaly/vypadají.
vi) Veškeré dokumenty vám následně zašleme na váš e-mail. Prosíme, zkontrolujte, zda údaje v nich uvedené skutečně odpovídají, podepište je a zašlete nám je zpět na adresu: ŠIROKÝ ZRZAVECKÝ advokátní kancelář, s.r.o., Vodičkova 710/31, Nové Město, 110 00 Praha 1 a na obálku (uprostřed) uveďte poznámku „PLACENÉ PŘESTÁVKY“.
Tím je registrační proces ukončen.